Kastamonu İli, Merkez İlçesi Belediyemiz sınırları içerisinde oluşan Hafriyat toprağı ve inşaat/yıkıntı atıkları yönetimine ilişkin gerekli çalışmalar başlatılarak 18 Mart 2004 tarih ve 25406 sayılı “Hafriyat Toprağı, İnşaat ve Yıkıntı Atıklarının Kontrolü Yönetmeliği” doğrultusunda uygulamaya dönüşmüştür. Gerekli kararlar Belediye Meclisi tarafından alınarak dolgu/döküm sahaları belirlenmiştir.
Hafriyat üreten ya da taşıyan gerçek/tüzel kişilerin oluşturulan bu sisteme uygun hareket etmeleri ve hafriyat yapmak isteyen kişilerin 1 yıl geçerliliği bulunan “Atık Taşıma ve İzin Belgesini” almaları zorunlu tutulmuştur.
Atık Taşıma ve İzin Belgesi alındıktan sonra hafriyatı yaptırmak isteyen gerçek/tüzel kişiler hafriyat çalışmasına başlamadan önce “Atık Taşıma ve Kabul Belgesi” alması gerekmektedir. Bu belge Atığı Üreten (Müteahhit Firma), Atığı Taşıyan (Hafriyat Firması) ve Hafriyat Birimi personeli tarafından imzalanmaktadır.
NOT: Atık taşıma ve izin belgesi almadan önce araç takip sistemine kayıt olmak gerekmektedir. Araç takip sistemine kayıt olmayan gerçek/tüzel kişilere hafriyat izni verilmeyecektir. Aksi takdirde idaremiz tarafından belirlenen cezai işlemler uygulanacaktır.
ŞAHIS YERLERİNE YAPILACAK DÖKÜM İZİNLERİ İÇİN
- İnşaat temel dolgusu, kot yükseltme veya çevre düzenlemesi için farklı parsellerden gelecek hafriyat toprağı için gerekli izinler Müdürlüğümüz tarafından verilmektedir.
- Niteliği arsa olan yerler için izinler; dilekçe ekinde istenilen evraklar tamamlanarak başvuru yapılacaktır.
- Niteliği bağ ve tarla geçen yerler için; dilekçede istenilen evraklara ek olarak İmar durum belgesi ya da İl Tarım Müdürlüğünden dolgu yapılmasında sakınca yoktur belgesi alındıktan sonra başvuru yapılacaktır.